Strokovna ekskurzija v nemški mesti Berlin in Dresden

Dijaki 3. in 4. letnika Gimnazije Koper so se med 3. in 6. 11. 2019 udeležili zgodovinske ekskurzije, ki je vključevala ogled dveh nemških mest, Dresdna in Berlina, s poudarkom na zgodovini 20.stoletja.

V svojem prispevku svoje misli in občutke o ekskurziji z nami deli dijak Rok Ličen.

"Ura je 4.00, rahlo neprespan se peljem proti avtobusni postaji, kjer nas čaka avtobus, ki nas bo peljal proti Dresdnu in nato proti nemški prestolnici.

Pridem na kraj, odložim prtljago in se namestim. Po hitrem "izplutju" z avtobusne postaje zavlada mrtvaška tišina, večina se s slušalkami v ušesih prepusti mehkemu zibanju, ki jih popelje v spanec. Prva glasna motnja nastopi, ko nekdo ugotovi, da je pozabil dokument ... To sicer nikogar ne zanima, saj večina spi in se v glavnem ne bodo zavedali, če bodo na avtobusu trideset minut več ... Motnja pa je glasna, ker nas profesorica vse opomni na svoje državljanske in evropejske dolžnosti: 'Osebni dokument je nujna potrebščina za prehod meje v Evropi brez meja.'

Nato se nam predstavi še vodič, ki nas bo vodil po ekskurziji. Na prvi posluh (večina ga je namreč videla šele 500 kilometrov kasneje) se izkaže za zelo duhovitega, kot nalašč za dijaško ekskurzijo. Na poti nam predstavi vse zanimivosti pokrajin, mimo katerih se peljemo ... Skozi vse štiri dni se izkaže za izvrstnega vodiča, saj pokriva vsa področja – od dobre komunikacije do odličnega širšega poznavanja različnih področij. Po slabih trinajstih urah prispemo v glavno mesto dežele Saške, v Dresden. Tam se sprehodimo in vodeno ogledujemo po drugi svetovni vojni detaljno obnovljen stari del mesta. V prostem času pa se s polno denarnico maminega denarja usedemo v bližnjo kavarno in si naročimo kavo ali čaj za pet evrov. Za tem se namestimo v hostlu, kjer gremo po večerji vsi pridno ob 22.00 spat. Naslednji dan se vrnemo v center, ki si ga ogledamo še pri dnevni svetlobi, nato pa se odpravimo proti Berlinu, kjer se zadržimo dva dneva.

Naslednji dogodki si ne sledijo v točnem kronološkem zaporedju). Najprej se sprehodimo ob Berlinskem zidu, ogledamo si vzhodni del mesta, v katerem smo tudi nastanjeni, Brandenburška vrata in znameniti spomenik ubitim judom v drugi svetovni vojni. Po nekaj politično-organizacijskih zapletih se prebijemo v Reichstag oziroma Bundestag oziroma nemški parlament. Ogledamo si razne spomenike, akademije, muzejski otok, več cerkva (eno tudi od znotraj), interaktivni muzej Nemške demokratične republike in pa seveda znameniti Checkpoint Charlie muzej, ki prikazuje življenje v času t. i. železne zavese. Med pavzami se kratkočasimo v značilnih nemško-italijanskih restavracijah, kjer lahko z italijanskimi natakarji na preizkus postavimo svoja dva italijanska izurjena stavka. Nato se zadnji zvečer v Berlinu odpravimo v hostel, kjer gremo spet pridno, tokrat že ob 21.30, spat, saj naslednji dan zgodaj odrinemo. In res ...  ob 7.30 smo že na poti proti enemu najhujših delovnih in koncentracijskih taborišč nacistične Nemčije ... Nato se odpravimo nazaj proti domu. Pot si krajšamo z glasbo, kartami, filmi, naslanjanjem nog na stol soseda, ki sedi pred nami ... praktično z vsem, kar nam pride pod roko in nam bo pomagalo preživeti nadaljnjih petnajs ur proti domu.

Ekskurzija je bila zelo prijetna, med drugim zaradi družbe sošolcev, profesoric in pa izvrstnega vodiča.

Mislim, da nam je bilo vsem zelo lepo. Ob tem pa toplo svetujem udeležbo na tovrstnih ekskurzijah v bodočnosti."