Matematični dan

V sredo, 20. januarja 2021, smo za vse dijake 3. letnika uspešno izvedli matematični dan.

Na fakulteti FAMNIT so, kot že nekaj let zapored, za naše tretješolce pripravili predavanja, ki so letos potekala preko Zooma.

Dijaki so izbirali med naslednjimi predavanji:

  • Mihael Perman, Pomen nadzora ruletnih cilindrov
  • Štefko Miklavič, Kratek izlet v zgodovino kriptografije
  • Jasna Prezelj, Milni mehurčki, verižice, trulli in stolnica sv. Pavla
  • Janez Žibert, O matematiki širjenja SarsCOV2
  • Rado Pezdir, Trgovanje s finančnimi instrumenti
  • Nina Chiarelli, Vsakdanji problemi – matematične rešitve

Nekaj odzivov naših tretješolcev:

– V prvem predavanju smo govorili o tem kaj povezuje milne mehurčke, verižice, trulle in stolnico sv. Pavla.  Spoznali smo helikoido, katenoido, verižnico, minimizacijo potenciala. Najbolj zanimiv del mi je bil kadar smo govorili o tem, kako je zgrajena stolnica sv. Pavla v Londonu. 

– Najbolj mi je bila zanimiva gradnja kupole svetega Pavla v Londonu, ki je preko optične prevare, dosegla enak učinek s močno in visoko zunanjostjo in notranjim delom, ki je preko optične prevare deloval enak zunanjemu. Zanimivo se mi je zdelo tudi računanje površine pri milnih mehurčkih.

– Profesor je zelo dobro pojasnil in tudi pokazal, zakaj so strategije neučinkovite v igrah na srečo. Všeč mi je bilo predvsem to, da nam je preko posebnega programa pokazal, kakšne dobičke lahko osvojimo z uporabo določenih strategij in kako v igralnicah ugotovijo, ali je kakšen cilinder pokvarjen.

– Kriptografijo se da tudi razkrinkati, zato moraš biti pozoren katero tehniko šifriranja uporabljaš za sporočila. Vse se je začelo s Cezarjevo idejo šifriranja sporočil. Zanimiva mi je tematika sama in to, da obstaja veliko možnosti kako lahko preneseš skrivno sporočilo.

– Govorili smo o različnih kriptografskih metodah, ki so jih uporabljali v preteklosti. Naslov predavanja je bil kriptografsko zašifriran z načinom, kot je Julij Cezar šifriral svoja sporočila. Ta sistem sicer ni bil najboljši, saj ga je lahko kdorkoli hitro rešil, v abecedi greš 3 črke nazaj od tiste, ki je napisana. Imeli smo še dva druga primera kriptografij, ki se jih je uporabljalo, ampak ta mi je bil najbolj zanimiv.

– Najbolj mi je bilo všeč, da smo se ukvarjali z zadevami, ki krojijo naš vsakdan v epidemiji. Bolje sem spoznal pomen grafov in se seznanil z izračuni, ki so v ozadju. Super je bilo to, da sem lahko svoje znanje s tem predavanjem nadgradi. Kar se mi zdi najbolj fascinantno pa je to, da lahko toliko spremenljivk vsakdanjega življenja vključimo v matematični izračun.

– Zelo zanimivo se mi je zdelo celotno predavane - vsebina je bila tudi precej uporabna, saj zdaj bolje razumem, kaj se dogaja s to korona krizo. Najbolj zanimive so se mi zdele simulacije poteka krize glede na vpliv raznih dejavnikov.

– Pri tem predavanju mi je bil najbolj zanimiv začetek, kjer smo ugotavljali s koliko kraljicami lahko prekrijemo celotno šahovsko polje (v različnih velikostih). Ugotovili smo da, potrebujemo manj kraljic kot smo mislili. Zanimivo mi je bilo, ker smo lahko sodelovali in sami ugotovili rešitev.

– Vse mi je bilo zelo všeč, najbolj pa na koncu, ko smo govorili o interesih ljudi, ki naj bi šli raziskovat neznan del sveta. Je bila na zelo lep in razumljiv način prikazana uporabnost matematike v vsakdanjem življenju. 

– Najbolj zanimiv mi je bil drugi del predavanja, ko smo teorijo prenesli v praktično uporabo. Naučila sem se predvsem to, da je za trgovanje s finančnimi instrumenti potrebno ogromno analiziranja (štirje različni načini analize) in tudi sreče.

– Pri tem predavanju pa mi je bilo najbolj zanimivo kako lahko nekatere probleme, kot so razporeditev avtobusnih postaj, radijskih oddaljnikov rešujemo na matematični način, s pomočjo grafov. V grafu s točkami npr. prikažemo avtobusne postaje, s črticami, ki pa so nekakšne povezave med točkami, pa ulice. Tak način reševanja, nam ne le olajša delo, vendar ga lahko uporabimo tudi pri namizni igri, šahu.

– Zapomnila sem si, da se po izračunih sodeč vrnemo v šolske klopi konec februarja. Da reprodukcijska kosnstanta pove koliko oseb okuži ena oseba. Zapomnila sem si tudi ime sistema, s katerim se lahko izračuna krivulja okuženih v odvisnosti od časa . imenuje se SIR. Da so za iračun vrha epidemije potrebni kompleksni računi.

Deli s prijatelji

Šolski koledar

Maj

2021
P T S Č P S N
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 
 

Novice in obvestila

Pages

Novice in obvestila

Pages